Home

Monday, September 15, 2008

Sraku

ni la bekas ustaz dan ustazah sy masa sy sk kt sek. ren agama kasyiful ulum, bdr br seri ptaling kl.
byk knangan sy kt sk nih.mmg xbleh lupa.guru2 kt sini byk mngajar sy smpai sy berjaya..
ustazah yg plg sy syg ustzh ain..dia byk bg sy smangat n nasihat supaya ....................
xlupa gak kt ustazah syidah.ustzh ni sporting..tu yg best tuh.dia ske crita mcm2 kt sy.
tima kaseh yg x thingga kpd sume guru2 sraku..jasamu diknang



Jasa guruku tak terhingga
Aku tidak melupakannya
Banyakku dapat ilmu dari padanya
Jasanya ku kenang sampai bila-bila

Guruku mengenalkan ku pada Tuhanku
Rasul dan wali juga diberitakan
Para malaikat dan juga akhirat
Segala suratan Allah yang menentukan

Guruku mengajar berakhlak mulia
Berkasih sayang sesama manusia
Bertolong bantu dan juga bersatu
Berkorban berkhidmat menabur jasa

Guruku menanamkan cinta akhirat
Menyedarkan aku dunia sementara
Jangan lalai jangan terpesona
Bertaqwa sebagai bekalan ke sana

Aku berdoa kepada Tuhanku
Agar dosa guruku di ampunkan
Jasanya padaku diberi pahala
Di akhirat darjat guruku ditinggikan

knangan kt sraku mmg xleh nk lupa.aku msh ingt pd juwairiyah.wlaupon aku ske buli dia(name je pen ketua pngwas tp buli org) tp mmg klaka la wktu tuh.bkn aku sorng ja yg bulu dia fatin ngan syaura pon sama...haha.klaka2.si juwairiyah ni mndpt gelaran terhormat drpd kalangan kwn2 dia iaitu jawa..aku kesian gak kt dia.wlaupon aku buli dia tp dia ttp kwn ngan aku.aku bkn buli bertumbuk ka,mntak duit ka.aku buli suruh dia pi bli mknan kt kntin ka,amik barang ka.
yg lawaknya adik aku pon tkt ngan dia....aku pon x tau pasai apa...apa2 pon tima kaseh jawa sbb ceriakan aku wktu sk rendh dulu....

No comments: